loading...
بسیج مسجد حضرت ولیعصر(عج)
فاوا بازدید : 4 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: طی هفته جاری پایگاه خبری تحلیلی اسلام تایمز نوشت: منابع آگاه از ریاض فاش کردند که عربستان سعودی با شرکت صهیونیستی - انگلیسی G4S که ید طولایی در شکنجه، نقض حقوق بشر و جاسوسی دارد، توافق محرمانه ای را به منظور برقراری امنیت دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره، آن هم طی موسم حج به امضا رسانده است.

این خبر که البته از نظر رسانه های داخلی دور ماند، پنچره ای به روی روابط پنهانی ریاض و تلاویو می گشاید و هشدار بزرگی به مسلمین جهان می دهد. در این مقاله با مطالعه سابقه شرکت مذکور و ابعاد روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خواهیم دید که جهان اسلام تا چه اندازه با مسائل مرموزانه و مهمی مواجه است که در سایه تحولات روزمره جای توجه به آن ها ضروری است.

شرکت G4s و سابقه آن در منطقه

شرکت G4S یک شرکت امنیتی و بین المللی مشهور وابسته به سرمایه داران صهیونیستی و انگلی��ی است و در واقع آن را باید یکی از بازوان اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اسرائیل دانست. این شرکت خدمات دهی خود را به دولت عربستان از سال 2010 بعد از آنکه شرکت ویژه ای در این کشور تحت عنوان (المجال- جی فور اس) تاسیس کرد، آغاز نمود و شهر ساحلی جده را که در 80 کیلومتری مکه مکرمه قرار دارد، به عنوان مقر خود برگزید. جالب این که شرکت "جی فور اس" در شهرهای الخبر، ریاض، مکه، طائف، ابها، جیزان، تبوک، مدینه، قسیم، حائل، جبیل و چند شهر دیگر عربستان نمایندگی دارد.

شرکت امنیتی جی فور اس ( G4s) که قرار است تسهیلات لازم و شرایط نقل و انتقال بیش از سه میلیون حاجی را فراهم کند، یکی از بزرگترین شرکت های امنیتی است که وظیفه حفاظت از شخصیت ها و اماکن مورد نظر طرف های قرارداد را بر عهده دارد. این شرکت با حدود 657 هزار کارمند در بیش از 125 کشور فعالیت می کند و بخصوص با حمایت همه جانبه خود از اقدامات ددمنشانه صهیونیست ها، تاکنون پرونده ای سیاه در بین مسلمانان برای خود ساخته است، به طور مثال تجهیزات امنیتی و اتاق های کنترل در زندان "کتسعیوت" که 2 هزار و 200 زندانی سیاسی فلسطینی در آنجا محبوس هستند و زندان "مجیدو" با بیش از هزار و 200 زندانی و نیز زندان "دامون" با بیش از 500 زندانی سیاسی فلسطینی به وسیله این شرکت فراهم می شود و به همین خاطر در ابتدای سال جاری میلادی مردم مغرب با برگزاری تجمع خواستار اخراج این شرکت از کشورشان شدند، چرا که به گفته مردم این کشور این شرکت اسرائیلی سیستم های دفاعی کار گذاشته شده در دیوارهای زندان "عوفر" را در کرانه باختری تأمین می کند که هزار و 500 فلسطینی در آن زندان هستند. در سال 2011 نیز فعالان ضد جنگ در نروژ و در سال جاری نیز در لندن تجمعی در مقابل دفتر همین شرکت در اعتراض به زندانی کردن 13 زن فلسطینی در زندان های تحت حمایت این شرکت صورت دادند. شرکت جی 4 اس همچنین در قبال دریافت سه تا پنج میلیون یورو طی 4 سال از دیپلمات های اروپایی در بیروت محافظت می کند. این که این شرکت که بزگترین خدمات را به صهیونیست ها دارد، چگونه توانسته است سکان امنیتی بزرگترین مراسم عبادی مسلمانان را در یکی از تأثیرگذارترین کشورهای اسلامی بر عهده بگیرد، ریشه در مناسبات پنهان عربستان و رژیم اسرائیل دارد.

مناسبات عربستان و رژیم صهیونیستی

تحلیلگران بر طبق اسناد موجود، روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را مربوط به دهه شصت قرن بیست میلادی یعنی از زمان جنگ یمن (1962 - 1970) می دانند که در آن دوره عربستان و رژیم صهیونیستی در تضعیف "جمال عبد الناصر"، رئیس جمهور وقت مصر -که برای حمایت از انقلاب یمن، به آنجا نیرو گسیل کرده بود - منافع مشترکی داشتند؛ توافقی که شکست سال 1967 را به دنبال داشت. این روابط در سال های پس از آن نیز همواره مستحکم تر شد، به گونه ای که در جریان کنفرانسی که در سال 1978 میلادی در واشنگتن جهت بحث درباره توازن استراتژیک در خاورمیانه برگزار شد، یکی از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی گفت که وی طی 15 سال گذشته حداقل سه تلاش صورت گرفته برای براندازی حاکمان سعودی از طریق ترور پادشاه را ناکام گذاشته است و سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این موضوع دخالت کرده و تلاش های مربوط به اجرای ترور را ناکام گذاشته اند، زیرا این رژیم از اهمیت حفظ رژیم آل سعود در منطقه جهت خدمت به اهداف استراتژیک خود آگاه است. در همین جهت روزنامه صهیونیستی "معاریو" در تاریخ 19/11/1991 اعلام کرد که بندربن سلطان، سفیر وقت عربستان در ایالات متحده، با گروهی از رهبران یهودی – صهیونیست مقیم نیویورک در منزل "تسفی شالوم"، میلیونر یهودی ملاقات کرده است و سفیر عربستان سعودی در جریان این دیدار تأکید کرده که ریاض هیچ مخالفتی با سیاست های اسرائیل در منطقه ندارد!

هچنین در مطلب دیگری نشریه "اکونومیست" می نویسد: اسرائیل از نفت عربستان سعودی که از بندر "ینبع دریای سرخ" استخراج می شود، محافظت می کند و بر اساس توافقی سری میان اسرائیل، عربستان سعودی و مصر (زمان مبارک)، اسرائیل از بخش شمالی دریای سرخ و مصر از بخش جنوبی و غربی آن حمایت می کند و در مقابل از کمک های مالی عربستان سعودی بهره مند می شوند. این روزنامه در ادامه به نقل از یدیعوت آحارانوت (16/12/93)، می افزاید: روابط سری عربستان سعودی و اسرائیل فقط به تجارت سلاح و نفت محدود نمی شود، بلکه شامل عرصه های متعدد می گردد، از جمله این که شرکت ها و حکومت عربستان سعودی اقدام به وارد کردن سیستم های کامپیوتری اسرائیلی می کند. همچنین توافقنامه های رسمی جهت صدور مرکبات اسرائیلی از جمله پرتقال و لیمو از طریق اردن به عربستان سعودی امضاء شده است.

روابط عربستان و رژیم اسرائیل اگر چه تاکنون ادامه داشته، اما با ابهام ها و پنهان کاری های مختلف روبرو بوده است و در سال 2008 یعنی در زمان حمله اسرائیل به حزب الله و حمایت علنی عربستان از حمله به حزب الله این روابط آشکارتر گردید و اخیرا نیز در جریان تحولات بیداری اسلامی، منافع مشترک ریاض و تلاویو باعث نزدیکی بیشتر آنها شده است، بخصوص در تحولات سوریه که تمام امکانات خود را برای از بین بردن یکی از حلقه های موثر مقاومت بکار بستند و عربستان در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

پیام ها و پیامدهای حضور شرکت G4S در قبله گاه مسلمین

واگذاری امور خدمات و امنیت حجاج به شرکت G4S، پیامدهای خطرناکی را برای دنیای اسلام دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

1- عربستان به عنوان میزبان حجاج بیت الله الحرام با این اقدام در حقیقت مدیریت مهمترین اماکن مذهبی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را به صهیونیست هایی سپرده است که سایقه ددمنشی آنها در برخورد با مسلمانان بر همگان هویداست و در واقع این اقدام نادیده گرفتن رنج ها و مرارت های بیش از نیم قرن ملت مظلوم فلسطین و توهین به اعتقادات اسلامی یک و نیم میلیارد انسان محسوب می شود. امروزه آرمانهای فلسطینیان با مقاومت رزمندگان حماس، جهاداسلامی، حزب الله لبنان و دیگر مبارزین وفادار به اندیشه رهایی قدس در افکار عمومی سراسر دنیا جا باز کرده و از آن طرف اقدامات رژیم اسرائیل با محکومیت جهانی مواجه شده است، اما مقامات ریاض با چنین اقداماتی به شکل مرموزانه ای در پی نفوذ دادن صهیونیست های جانی به بزرگترین اجتماع مسلمین برآمده اند. این موضوع از پروژه پنهان آل سعود مبنی بر مشروعیت بخشیدن به صهیونیست ها در بین مسلمین خبر می دهد.

سال قبل روزنامه صهیونیستی هآرتص نوشت: «نایب ابن احمد آل سعود از ژنرال های سعودی، ۱۰ سال پیش در مقاله ای از شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی تمجید کرد و از اسرائیلی ها و فلسطینی ها و عرب ها خواست که از طریق اینترنت و در زمینه های ورزش و امور دیگر با یکدیگر آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند زیرا چه بسا این وضعیت بستر آینده صلح در خاورمیانه است و لازم است که که عرب ها و اسرائیلی ها از وسایل ارتباط جمعی برای همزیستی مسالمت آمیز استفاده کنند.»

با این توصیف عربستان سعودی در پی آن است که با روش های مختلف وجه رژیم اسرائیل را در بین مسلمین باز یابی کند. بنابراین مقامات ریاض نمی توانند خود را در جایگاه رهبری مسلمانان جهان تعریف کرده و ادعای خادمین حرمین شریفین داشته باشند. مسلما با شناخت مسلمین جهان از این اقدامات ضداسلامی ریاض، موقعیت آل سعود بیش از پیش در نظر مسلمانان تنزل می یابد.

2- این اقدام عملا زمینه انجام فعالیت های جاسوسی و امنیتی را برای صهیونیست ها در یکی از مهمترین کشورهای اسلامی و در بین حاجیانی که از سراسر دنیا گردهم می آیند، فراهم می کند. تاریخ اسلام به ما می گوید، یهودیان از سال های قبل از اسلام تلاش کردند با گرد آمدن اطراف مکه و یثرب، پیامبر اسلام را قبل از فراگیرشدن دعوتش شناسایی کرده و مانع از ترویج اسلام شوند. امروزه نیز نفوذ مرموزانه صهیونیست ها به حرمین شریفین با کمک خاندان سعودی، سبب می شود تا مهم ترین پایگاه اسلام از فعالیت های ضداسلامی صهیونیسم در امان نماند.

3- مناسک حج که میعادگاه مسلمانان از سرتاسر جهان جهت اتحاد و انسجام مسلمین است، با نفوذ صهیونیست ها و عناصر اطلاعاتی و جاسوسی آن ها، کارکرد وحدت آفرینی آن با تهدید مواجه شده و چه بسا شرکت صهیونیستی مزبور با اقدامات فرهنگی و مانع تراشی در قبال هر گونه اقدامی که برای وحدت مسلمین و انزجار از استکبار است، فلسفه حج را تخریب کند. کما اینکه چندین سال است عربستان سعودی مقدمات انجام مراسم برائت از مشرکین را – که تجسم وحدت مسلمین در قبال کفار است- به خوبی فراهم نمی کند، یا اینکه مانع از تبلیغ جمهوری اسلامی برای این مراسم باشکوه در بین حاجیان سایر کشورها می شوند.

4- توافقات مقامات عربستانی با شرکت صهیونیستی G4S گویای روابط پنهانی اطلاعاتی و امنتی ریاض با تلاویو است. این موضوع این واقعیت را آشکار می کند که در شرایطی که امواج بیداری اسلامی، موقعیت رژیم صهیونیستی را به شکل بی سابقه ای متزلزل کرده است، آل سعود از هر فرصتی برای بازیابی موقعیت صهیونیسم استفاده می کند و اساسا دغدغه اصلی سعودی ها در حال حاضر حفظ امنیت رژیم صهیونیستی از طریق بازیابی وجه صهیونیسم در جهان اسلام است. نوع بازیگری عربستان در تحولات بیداری اسلامی یعنی حمایت وی از بن علی، دیکتاتور تونس، حمایت از عبدالله صالح، دیکتاتور یمن، مقابله با انقلاب مظلوم بحرین، خالی کردن زیر پای اخوان در مصر و تلاش همه جانبه برای ساقط کردن بشار اسد و از بین بردن حزب الله لبنان، همگی فراتر از حفظ حکومت آل سعود بوده، بلکه بازیابی اقتدار از دست رفته رژیم اسرائیل را نیز در نظر داشته است، چرا که منافع آل سعود و رژیم اسرائیل اکنون به شکل بی سابقه ای به هم پیوند خورده و حیات آن ها در گروه حفظ حیات یکدیگر است.

دو سال قبل گزارش تحلیلی از وضعیت منطقه و وضعیت متحدان رژیم صهیونیستی در این رژیم، توسط دانشگاه تل‌آویو منتشر شد. پایگاه خبری عربی‌پرس با ذکر این گزارش به نقل از آن نوشت: «محیط راهبردی که اسرائیل در آن فعال است، در دوره اخیر متزلزل شده است. تا حدی که خطر فروپاشی بخش‌های بزرگی از این منظومه را که سیاست‌های اسرائیل تکیه بر آن دارد، تهدید می‌کند. یکی از عناصر بارز آن این است که در قبال غیبت یا کاهش وزن بازیگران در جهان عرب، عربستان تقریبا آخرین عامل باقی مانده است که با اصرار بر متوقف کردن ایران کوشش می‌کند. برای همین، ضروری است که اهمیت بقای عربستان فهمیده شود. زیرا اگر خاندان آل‌سعود در عربستان سقوط کند، خطر سقوط دیگر اعضای مقاوم عربی در برابر ایران سقوط بروز خواهد کرد.»

این گزارش صهیونیستی که تحت نام «آمادگی برای جنگ آخر؛ مبارزه برای بقای آل سعود» تهیه شده می‌افزاید: «اسرائیل و عربستان کوشش می‌کنند مانع تزلزل حاصل شده [در منطقه] شوند و کشورهای کم‌تاثیرتر دیگری مانند اردن و کشورهای [عربی] خلیج [فارس] در این سو همگامند.»

در این گزارش آمده است: «آل سعود اصلی‌ترین و دشمن‌ترین مبارز باقی‌مانده و شاید آخرین خط دفاع [از اسرائیل] برای متوقف کردن [قدرت و نفوذ] ایران است. خاندان حاکم سعودی کوشش می‌کند با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در مصر و استفاده از سلاح، نفت و درگیری‌های داخلی در اوپک، و کشمکش بر سر کانال‌هایی به پاکستان و هند سپس تلاش برای گسترش جی‌سی‌سی و تبدیل کردن این سازمان به چیزی شبیه ناتو در خلیج [فارس] خطی مقابل ایران برای متوقف کردن پیشرفت ایران ترسیم کند.»

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: «دو دولت [سعودی و صهیونیستی] که نگاهشان به نقشه راهبردی [منطقه‌] واحد است و در مسیرهای راهبردی موازی هم حرکت می‌کنند برای همین فضا برای بررسی توسعه گفت‌وگو میان آن دو وجود دارد.»

نتیجه گیری:

 

آل سعود سال هاست که با شرکت های مختلف صهیونیستی قرارداد اقتصادی داشته و به ویژه همکاری های عربستان با شرکت های محصولات غذایی صهیونیسم، سعودی ها را به عامل نفوذ اقتصادی رژیم اسرائیل در جهان اسلام تبدیل کرده است. اما اقدام اخیر آن ها یعنی بازکردن پای یک شرکت امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی به حرمین شریفین، خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. نظیر چنین شرکت های امنیتی وابسته به آمریکا، امروزه در عراق طرح های خطرناکی را دنبال می کنند که اختلاف افکنی خونین بین شیعه و سنی نتیجه اقدامات آن ها در عراق است. بنابراین باید نسبت به اقدامات شرکت صهیونیستی – انگلیسیG4S در میعادگاه مسلمین حساس بود. انگلیسی ها تجربه طولانی مدتی در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی دارند و صهیونیست ها، سنگدلی های زیادی در به خاک و خون کشاندن این اختلافات دارند./

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 46
  • بازدید کلی : 293